Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Żabki

Wielkość czcionki:



 

Zobacz Kronikę Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4

Stwórz domowe misterium – propozycja:

https://www.youtube.com/watch?v=uIbRUhnzzpA

 27.03-3.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=w_Zu3MgPBzc&t=451s


 

https://drive.google.com/drive/folders/1XOYYlIjigFy-6D8zW9k7E4hBOqxMOE1h?usp=sharing


 

 LOGOPEDIA 23.03-27.03.2020

LOGOPEDIA 30.03-3.04.2020

LOGOPEDIA 6.04-10.04.2020



                                                     Wielkanoc 6 - 10 kwietnia 2020

 

Poniedziałek 6.04

Rodzic czyta tekst wiersza i zadaje dzieciom pytania.

Przed Wielkanocą
Dominika Niemiec

Pomogę mamie upiec makowca i babkę,
Na babkę, wiem na pewno, zawsze babcia ma chrapkę.
Ale najpierw trzeba święconkę przygotować.
Może tym razem czekoladowe jajka tam schować?
Babcia jak co roku tłumaczy: „Do koszyka pisanki wędrują,
zobaczysz wnusiu, na śniadanie na pewno Ci posmakują”.
Dziadek z tatą też dzielnie mamie pomagają,
od samego rana dom cały sprzątają.
Fajnie być razem, szykować wszystko na święta,
pomagać sobie, o wielkanocnych zwyczajach pamiętać.

 


Rozmowa z dzieckiem na podstawie utworu. Zadaj dziecku pytania:

 

  1. O jakich świetach była mowa w wierszu?

  2. Kto brał udział w przygotowaniach do świąt?

  3. Jak myślisz jak czuła się dziewczynka podczas przygotowań?

  4. W jaki sposób ty pomagasz w przygotowaniu do świat?

 

Pomagam mamie – zabawa pantomimiczna. Dziecko spaceruje swobodnie po pokoju bądź podwórku. Gdy usłyszy umówiony wcześniej sygnał (gwizdek, klaśnięcie w dłonie itp.), zatrzymuje się i pokazuje czynność jaka wymienia rodzic np. Pomagam mamie zetrzeć kurze z półek, mieszać ciasto, odkurzać, nakrywać do stołu, kroić warzywa, wkładać jajka do koszyka itp.

 

Wtorek 7.04.

Proponuje dziś nieco zabaw rytmicznych oraz łączenie w pary kolorowych pisanek.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

Dołączam kartę pracy w której należy połączyć w pary takie same pisanki. Zanim dziecko wykona zadanie zadajemy pytanie czy rozpoznaje figury geometryczne na pisankach.

 

Środa 8.04

Pisanki we wzroki – zabawa ruchowo – naśladowcza. Stajemy naprzeciwko siebie. Czytamy powoli wiersz i dziecko rytmicznie powtarza za nami. Dzielimy na sylaby z klaskaniem (1klaśnięcie = 1 sylaba) wybrane wyrazy: pisaneczki, kropeczki, złote, kotek, malowane, koszyczek.
Następnie siadamy na podłogę i rysujemy ilustracje do wiersza.

 

Pisanki Katarzyna Bayer

 

Leżą w koszyczku piękne pisaneczki (dziecko rysuje kształt dużego jajka)

 

kolorowe, malowane, ładnie układane.

 

Pierwsza ma kropeczki, (dziecko rysuje kropeczki)

 

druga gwiazdki złote, (dziecko rysuje gwiazdeczki)

 

a na trzeciej siedzi

 

malowany kotek.(rysujemy kotka)

 

W ten wielkanocny, wielkanocny ranek

 

poukładam w koszu (dziecko rysuje kosz)

 

śliczne jajka malowane (dzieci rysują kształt dużego i małego jajka)

 

kolorowe pisanki.

 

Czwartek 9.04.

Przedświąteczne porządki – ćwiczenie aparatu artykulacyjnego, zabawa „Baba w buzi”

 

Pewnego dnia baba, która mieszka u każdego w buzi, robiła wielkie porządki. Najpierw umyła dokładnie ściany (język przesuwa się w stronę policzków po stronie wewnętrznej). Potem umyła sufit (język przesuwa się do podniebienia). Podłoga też była bardzo brudna, więc umyła ją dokładnie (język na dnie jamy ustnej). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umyła je od zewnątrz, a później od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po ich stronie wewnętrznej). Wreszcie umyła schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Wytrzepała dywany (język wykonuje szybkie ruchy w górę i w dół). Na koniec pootwierała wszystkie okna, by dom przewietrzyć. Do domu wpadł wiatr (dzieci nabierają powietrze nosem i wydmuchują ustami). W tak wysprzątanym domu można już malować wielkanocne pisanki!

Piątek 10.04

Układanie rytmów. Rytmy można układać naprawdę ze wszystkiego co tylko przyjdzie nam do głowy (guziki, pompony, makaron, zakrętki).
Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dzieci załapią prawidłowość, pozwólmy im samym je układać.

 Wielkanocny program dla najmłodszych:

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY


 

Żabki nie próżnują i się nie nudzą...

 


 

30 marca - 3 kwietnia 2020

 

Temat: Zwierzęta na wiejskim podwórku

Drodzy Rodzice! Przesyłam kolejna propozycje zabaw dla waszych pociech oraz link do ciekawego artykułu o kształtowaniu czynności samoobsługowych u dzieci dla Was rodziców: https://ponadwszystko.com/ksztaltowanie-czynnosci-samoobslugowych-u-dzieci/
Myślę, że jest to dobry czas aby wspierać i doskonalić już dobyte umiejętności Żabek.

 

Poniedziałek 30.03.

„Dziwne rozmowy” – piosenka. Słuchamy piosenki.

 

 

W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie,

to ona kwi, kwi, kwi!

 

Opodal chodzi kaczka,                 
co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej dzień dobry,

a ona kwa, kwa, kwa!

 

Na drzewie siedzi wrona,

od rana trochę zła.

Gdy pytam jak się miewasz?

To ona kra, kra, kra!

 

Przed budą trzy szczeniacki,

Podnoszą straszny gwar.

Ja mówię cicho pieski,

a  one hau, hau, hau!

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

Po odsłuchaniu piosenki zadajemy dziecku pytania:
1. O czym była piosenka?
2. Czy potrafisz wymienić jakie zwierzątka?
3. Jakie odgłosy wydawały zwierzęta?
4. Jakie znasz jeszcze zwierzątka? I jakie one wydają odgłosy?

Odsłuchajcie piosenkę i naśladujcie „mówiące” zwierzątka

 

Wtorek 31.03

Zagadki i ćwiczenia buzi i języka.

 

Przygotujcie kostkę do gry.


Zagadki:

Duża i łaciata,
na zielonej łące.
Mlekiem nam dziękuje,
za trawę i słońce.

Czasem włazi gdzieś wysoko,
żeby mieć na wszystko oko.
Gdy chce złapać mysz malutką
to zakrada się cichutko.

 

Chodzi po podwórku
Woła kukuryku
On i jego przyjaciele
Mieszkają w kurniku.

 

Chodzi po podwórku
różowy grubasek.
Lubi w brudnym błocie
pochlapać się czasem.

 

Ćwiczenia buzi i języka. Rzucamy kostką do gry i wykonujemy ćwiczenia zgodnie z liczbą, która wypadnie. Na zmianę raz rodzic, raz dziecko.

 

Środa 1.04.2020

– praca plastyczna „Owieczka”.

 

Wykonajcie owieczkę techniką dowolną, według waszego

pomysłu  i dostępnych materiałów w domu. Np. można wykleić ją

plasteliną, pomalować farbkami lub pokolorować kredkami.

 

OWIECZKA

 

Czwartek 2.04.2020

Policzymy co się da.

 

Zachęcam do liczenia z dziećmi w zakresie 4 tworzenia zbiorów takich samych przedmiotów i porównywania liczebności utworzonych zbiorów.
Najlepiej na przedmiotach (klocki, guziki, patyczki, zakrętki od butelek, zabawki).

 

Piątek 3.04.2020

– zabawy ogólnorozwojowe.

 

 

Na początek proponuje zabawę „Koniki”, którą Żabki dobrze znają i bardzo lubią. Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA.

Naśladujemy zwierzęta” - proszę przygotować jakiś instrument,
jeśli nie posiadacie nic w domu proponuje dwie drewniane łyżki bądź patyki.
Dziecko poruszają się po pokoju lub ogrodzie w rytmie wystukiwanym na instrumencie. Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia bądź mówi nazwę jakiegoś zwierzątka. Dziecko naśladują sposób jego poruszania się oraz głos, jaki wydaje. Dźwięk instrumentu jest sygnałem do ponownego swobodnego ruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Karmimy kurki”- zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem prawidłowego toru oddechowego. Rodzic rozkłada na podłodze jedną pustą tackę/ talerzyk/ miseczkę i obok drugie naczynie w którym umieszcza kilka małych papierowych kulek oraz słomkę. Puszczamy utwór Antonio Vivaldi „Wiosna”https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI Dziecko swobodnie biega przy dźwiękach muzyki. Gdy muzyka ucichnie dzieci
na hasło: Ziarenka dla kurek dzieci podbiegają do miejsca, gdzie są słomki
i talerzyki. Zadaniem dzieci jest przeniesienie papierowych kuleczek
za pomocom słomki do pustych talerzyków. Zabawę powtarzamy kila razy.

 

 

 


 

Tydzień 23.03 – 27.03.2020r.

 

Temat tygodnia: Witaj, Wiosno !!!

 

1. Poniedziałek:  „Portret Wiosny” – wysłuchanie wiersza D. Gellnerowej

 

Oto wiosna na obrazku,

Grzeje uszy w słońca blasku.

Kwiat jej zakwitł na sukience

i na nosie, i na ręce.

Szpak jej w bucie gniazdo uwił,

choć  o gnieździe nic nie mówił.

A na palcu siadł skowronek

i wygląda jak pierścionek.

 

Po przeczytaniu wiersza drogi rodzicu poproś o informację zwrotna zadając pytania dotyczące wiersza np. o kim jest wiersz?; co robiła pani wiosna?; co zakwitło jej na sukience? Itp.

Polecam jako zabawę polecam improwizację ruchową do muzyki klasycznej „Cztery pory roku – Wiosna”  cz. I Vivaldi.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Wiosenna zgaduj zgadula: rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowych. Najpierw zaagdka, a później odszukanie prawidłowego obrazka.

 

Lubimy ją wszyscy
za ładną pogodę.
Co po długiej zimie
ożywia przyrodę. (wiosna)

Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka
Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie /kotki )

Kukaniem nas do lasu zaprasza
Że wiosna już przyszła wszystkim ogłasza. (kukułka)

Gdy ją obieramy,
łezki ocieramy. (cebula)

 

2. Wtorek „Zdrowie na wiosnę”

- zajęcia z profilaktyki logopedycznej. Dzieci wykonują ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Proszę wymienić zwiastuny wiosny, a dicko wykonuje określoną czynność.

Słońce – uśmiecha się,

Chmury – nadyma policzki,

Wiatr – wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami,

Budzący się niedźwiedź – ziewa, rozciąga się,

Kapiąca woda z sopli – kląska.

I jeszcze trochę ruchu- proszę przygotować kocyk

 

- bociany – dziecko porusza się po obwodzie koła, naśladują bociana. Unosi kolana wysoko, klaszcząc w dłonie prostymi rękami i krzycząc „kle,kle,kle”

- żabki – dziecko wykonuje przysiad, ręce umieszcza między stopami, naśladuje skaczące żabki.

- motylki – dwa kocyki na jednym siada rodzic na drugim dziecko, trzymając się za ręce przeciągają się.

- skaczące koniki polne – dziecko naśladuje skaczące koniki, wykonuje duże susy.

 

3. Środa „ Hej, zielona żabko”

- osłuchanie z piosenką i zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence. Dzieci słuchają tekstu i melodii piosenki. Następnie proszę zadać pytanie: o jakich zwierzątkach jest piosenka? Jak porusza się żabka,  jak rybka, a jak pszczółka? Dziecko naśladuje sposoby poruszania się tych zwierząt.  Dziecko z rodzicem próbuje śpiewać piosenkę. Między zwrotkami wykonuję odpowiednie ruchy.

 

Hej, zielona żabko, miło poznać cię
Ładnie sobie skaczesz, skakać naucz mnie
Podskoczymy jak żabki
Hej złota rybko, miło poznać cię
Ładnie sobie pływasz, pływać naucz mnie
Popływajmy jak rybki
Hej, żółta pszczoło, miło poznać cię
ładnie sobie fruwasz, fruwać naucz mnie
Pofruwajmy jak pszczoły.

https://www.youtube.com/watch?v=QBvI7ruq6A8

4. Czwartek 

- dziś trochę matematyki. – zabawa dydaktyczna – utrwaleni pojęć: na, pod, obok, za. Drodzy rodzice bierzemy krzesełko, misia – nasze dziecko  zgodnie z instrukcją kładzie  w odpowiednie miejsce misia. Np. proszę połóż misia na krzesełku itp

5. Piątek – „Żabka”

– podsyłam pomysł na pracę plastyczną orgiami płaskie.

 https://ekodziecko.com/zabka-klapka

 


 

Było po prostu pysznie.

 

Nasz rekordzista Staś, 2,5 sztuki w niecałe 30 minut.


 

Tak wyglądały Żabki przed przystąpieniem do zabawy...

wygląd po balu zostanie tylko w naszej pamięci;)

Zabawa była doskonała, a dzieci świetnie się wybawiły przy znanych i lubianych przez nie hitach.


 

Uroczystość "Dnia Babci i Dziadka"

 

Wspaniały wystrój, odświętne stroje no i szacowni goście, dla których przygotowano prawdziwą galę z okazji ich święta. Dzień Babci i Dziadka w naszym przedszkolu był wielkim wydarzeniem, w którego przygotowanie wszyscy włożyli wiele trudu i serca. Opłaciło się. Tańce, śpiewy, a nawet pokazy prawie akrobatyczne, zaprezentowały nasze przedszkolaki dla swoich kochanych Dziadków. Pod okiem czujnych nauczycielek wszystko poszło doskonale. Dziękujemy gościom za przybycie i już zapraszamy za rok na kolejną dawkę emocji i wzruszeń.

 

Naszym drogim paniom: Agnieszce, Ani, Asi oraz Lidce, składamy ogromne podziękowania za pracę włożoną w przygotowanie maluchów, naszym woźnym paniom Agnieszką za pomoc w organizacji imprezy, a drogim rodzicom za poczęstunek.


 

Pamiętajmy 17 lutego...


Nasze Żabki odwiedziła dziś pani doktor. Mama Hani, opowiedziała maluchom o swojej pracy, pokazała niezbędne narzędzia oraz zademonstrowała jak wygląda badanie lekarskie.

 

 

  

 

Dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy ponownie.

Zegar