Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Tygryski

Wielkość czcionki:

 


 

Zobacz Kronikę Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4

Stwórz domowe misterium – propozycja:

https://www.youtube.com/watch?v=uIbRUhnzzpA

30.03-3.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=w_Zu3MgPBzc&t=451s


 

https://drive.google.com/drive/folders/1wkdmwB4QuXowAkSpsgWCR4Mx_pOutIs7?usp=sharing


 

 LOGOPEDIA 23.03-27.03.2020

LOGOPEDIA 30.03-3.04.2020

LOGOPEDIA 6.04-10.04.2020


 6.04-10.04.2020r.

 

Temat tygodnia: „Święta Wielkanocne

 

Poniedziałek

 

1) „Wielkanoc” - słuchanie wiersza D. Gellnerowej czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Kto występował w wierszu?

  • Jakie niespodzianki kryły się na wielkanocnym stole?

  • Co robił baranek?

  • Co robiły baby wielkanocne?

 

Wielkanoc

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem

I wołają:

-Patrzcie! Tu na stole

Same niespodzianki!

Bazie srebrno-białe

I baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk,

Skubie z niego owiec świeży.

A baby pękate

W cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

Od ucha do ucha!

 

2) „Wielkanocna serwetka”- wykonanie zadania z Wycinanek. Dziecko wycina serwetkę w kształcie jajka, wypycha drobne elementy oraz zdobi całość w dowolny sposób.

 

3)„ Małe- duże jajo kurze” - zabawa muzyczno – ruchowa. Sprawne pokazywanie wymienianych w piosence czynności. Dzieci naśladują ruchy Rodzica.

 

Małe – duże na słowo małe ręce blisko siebie, na słowo duże ręce rozłożone

jajo kurze, rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka

jajo kurze,

jajo kurze.

Duże - małe, na słowo duże - ręce rozłożone, na małe - ręce blisko siebie

doskonałe,klepanie się rękami po brzuszku

doskonałe,

mniam. klaśnięcie w dłonie.

 

Wtorek

 

Pisanki” - osłuchanie z piosenką. Omówienie treści ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

Pisanki”

 

Pisanki, pisanki

 

jajka malowane.

 

Nie ma Wielkanocy

 

bez barwnych pisanek.

 

Pisanki, pisanki

 

jajka kolorowe.

 

Na nich malowane

 

bajki pisankowe.

 

Na jednej kogucik,

 

a na drugiej słońce.

 

Śmieją się na trzeciej

 

laleczki tańczące.

 

Na czwartej kwiateczki,

 

a na piątej gwiazdki.

 

Na każdej pisance

 

piękne opowiastki.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

 

 

 

2) Praca z kartą numer 3 ,str. 23- dziecko wycina pisanki, a następnie nakleja je w odpowiednich miejscach zgodnie ze słowami piosenki. Przelicza w zakresie 6, stosuje liczebniki porządkowe.

 

3) „ Łowicka pisanka” - praca w Zeszycie grafomotorycznym. Dziecko rysuje po śladzie oraz ozdabia w dowolny sposób pisankę.

 

Środa

 

1) Tropimy głoskę „j” - dziecko wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty/ zwierzęta/ owoce/ warzywa , których nazwy zaczynają się na głoskę j.

 

2)Praca z kartą 3 str. 26 – dziecko czyta globalnie wyraz podstawowy jajo. Następnie koloruje jajka, których nazwy zaczynają się na głoskę j.

 

3)Złap głoskę „j”- zabawa słuchowa. Rodzic mówi wybrane słowa. Zadaniem dziecka jest wykonać podskok, gdy w słowie znajduje się głoska „j”. Przykładowy zestaw słów z głoską j : Jacek,Justyna, Janek, jeż, kajak, pająk, kij, klej, pokój, tramwaj.

 

Czwartek

 

Wielkanocny stół”słuchanie wiersza E. Skarżyńskiej czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Jak wyglądał wielkanocny stół?

  • Co stało na tym stole?

  • Kto przy nim usiadł?

  • Jakie nazwy utworów muzycznych były wymienione w wierszu?

Wielkanocny stół”

 

Nasz stół wielkanocny

 

haftowany w kwiaty.

 

W borówkowej zieleni

 

listeczków skrzydlatych.

 

Lukrowana baba

 

rozpycha się na nim,

 

a przy babie -

 

mazurek w owoce przybrany.

 

Palmy pachną jak łąka

 

w samym środku lata.

 

Siada mama przy stole,

 

a przy mamie tata.

 

I my.

 

Wiosna na nas

 

zza firanki zerka,

 

a pstrokate pisanki

 

chcą tańczy oberka.(...)

 

 

2) „ Przy wielkanocnym stole”- praca z ilustracją z Wielkiej Księgi Tropicieli, str. 66,67. Dziecko ogląda wielkanocny stół, podaje nazwy potraw i symboli świątecznych.

 

3) Zestaw ćwiczeń ruchowych „ Zadania w dwójkach”

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

 

 

Piątek

 

 

1) „Historia żółtego kurczaczka”-

 

Rodzic czyta tekst opowiadania, a następnie dziecko układ

 

historyjkę obrazkową.

 

Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą - kurką i tatą - kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wsakiwać na płot i piać donośnie - kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
- Pii, pii... pobaw się ze mną, mamo - prosiło.
- Ko, ko, ko - gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko, ko, ko Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo moje Maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
- Pi, pi... Nudzi mi się...Pobaw się ze mną tatusiu!
- Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie - kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee...
- Pi, pi... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
- Jak to, bee... Nie wiesz? No to posłuchaj:
Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat.
Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki.
Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki.

Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka i oblewać się wodą w Lany Poniedziałek.
- Aha! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić, czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pi. Do widzenia baranku!

 

Ilustracje do historyjki obrazkowej z możliwością pokolorowania:

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-1.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-2.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-3.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-4.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-5.pdf

 

2) „Wielki gwar w kurniku”- Rodzic przygotowuje liczmany i czyta treść zadania. Dziecko dokłada lub odkłada liczmany i podaje wynik.

  • W kurniku mieszka 6 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?

  • W kurniku po prawej stronie są 2 grzędy i po lewej stronie też są 2 grzędy. Ile grzęd jest w kurniku?

  • Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 4 kurczątka białe. Ile kwoka ma razem pisklaków?

  • W kurniku było 7 kur. Nagle wpadł do nich lis i 5 kur wybiegło z kurnika. Ile kur zostało w środku?

 

ŻYCZĘ DOBREJ ZABAWY:)

 


 

  30.03-03.04.2020r.

 

Temat tygodnia: „Na wsi”

 

Poniedziałek

 

Film edukacyjny „ Zwierzęta z wiejskiego podwórka”- Rodzic wspólnie

 

z dzieckiem ogląda film edukacyjny a następnie zadaje pytania:

 

Co to jest wieś?, Kto mieszka na wsi?,

 

Czym różni się miasto od wsi?

 

Oraz pokazuje ilustracje przedstawiającą życie na wsi.

 

 

 

 

  • Kolorowanka „Zwierzęta na wsi”- do wyboru

 

 

 

 

Wtorek

 

Matematyka na wsi” – dzieci dodają zwierzątka z dwóch okienek,

 

a następnie zapisują wynik za  pomocą kresek.

 

 

 

  • W kurniku” - praca plastyczna:

    • potrzebne materiały:

- kartka najlepiej z bloku technicznego

- farby

- pędzel

- kubek na wodę

    • Wykonanie:

- Rodzic maluje dziecku dłoń farbą, a następnie odciska ją na kartce papieru. Po umyciu rąk, dziecko maluje brakujące elementy kury bądź koguta.

 

   

 

 

Środa

 

 Zestaw ćwiczeń ruchowych- poniżej zamieszczone zostały pliki

 

z kartami do ćwiczeń oraz plik z kostką do gry.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czwartek

 

  • W gospodarstwie” -wiersz do nauki

T.M. Massalska

Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

 

 

Co nam dają zwierzęta” karty pracy

 

 

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy1.jpg

 

 

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy6.jpg

 

 

Piątek

 

 Prezentacja „Wiejska zagroda”- W trakcie prezentacji Rodzic czyta dziecku

 

historyjkę znajdująca się pod linkiem lub sam tworzy własne opowiadanie.

 

Następnie dziecko z pomocą Rodzica wykonuje karty pracy

 

znajdujące się w prezentacji.

 

 

https://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna

 

/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna-2/

 

-do pobrania plik wiejska zagroda- prezentacja multimedialna

 

Wzór opowiadania do prezentacji

To jest Tomek i jego czworonożny przyjaciel – pies Kajtek.

Tomek wraz ze swoimi rodzicami i siostrą Anią mieszka na wsi.

Mają tam swoje gospodarstwo. Obok domu widać traktor taty i samochód mamy. Jest też kurnik dla kur, na którym zawsze przesiaduje kogut, który budzi nas co ranek swoim głośnym KUKURYKU!

Obok stoi wielka, czerwona stodoła. To dom dla naszych dwóch koni i krów.

W naszej zagrodzie nie zabrakło również gęsi, indyków i kaczek, które pluskają się w stawie. Jest także świnka Chrumka co tapla się w błocie od rana.

Razem z siostrą bardzo lubimy pomagać rodzicom przy wszystkich zwierzętach…

Jednak to nie wszyscy nasi podopieczni. Zaraz za naszą farmą na wzgórzu pasą się owce i kozy. Pilnuje ich mój Kajtek. Mamy jeszcze kota Łasucha, to Ani ulubieniec.

Wesoło na naszej wsi mijają nam dni…

  • Stary Donald farmę miał” - naśladowanie odgłosów zwierząt, wspólny śpiew z rodzicami.

 

 

 

 

 

ŻYCZĘ UDANEGO TYGODNIA:)

 

W razie pytań jestem dostępna na naszej grupie na WhatsApp.

 


 

  23.03-27.03.2020r.

Temat tygodnia: PRACOWITA WIOSNA”

 

Poniedziałek:

1)„ Rób to co ja”- zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje ruchy naśladujące :

 

zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp.

 

Zadaniem dziecka jest odgadnąć pokazaną czynność i naśladować ją.

 

Później rolę prowadzącego może przejąc dziecko.

 

2) „ Odczytywanie szeregów”- Rodzic ustawia w szeregu przybory służące do prac

 

porządkowych w domu-najlepiej , aby były to szeregi, cztero-, później pięcio- a na końcu

 

sześcioelementowe, np. wiadro, gąbka, szufelka, szczotka. Na początku dzieci podają nazwy

 

kolejnych przedmiotów i starają się zapamiętać ich ustawienie.

 

Następnie Rodzic zmienia kolejność przedmiotów.

 

Zadaniem dziecka jest wychwycić różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu.

 

Wtorek:

1) Pracowita pani Wiosna- osłuchanie z piosenką. Nauka słów pierwszej i drugiej zwrotki. Rodzic rytmicznie recytuje słowa, dziecko je powtarza

.

Pracowita Pani Wiosna

Jak co roku Pani Wiosna

znów się wzięła za porządki.

I w ogrodzie wygrabiła

ścieżki i grządki.

 

Wysprzątała cały domek

od piwnicy aż po stryszek,

więc chwaliły ją sąsiadki,

miło to słyszeć.

 

Naprawiła ptasie gniazdka,

zbudowała kilka nowych

i kazała je przewietrzyć

rankiem wiatrowi.

 

Potem w lesie na łące

rozsiewała świeżą zieleń,

bo z zielenią daje słowo,

zawsze weselej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=KAXb9SStkyg

2) Rysowanie szlaczka po śladzie -http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-dzieci-mlodszych-4/

 

Środa:

1)Zakładamy hodowlę- Rozmowa z dzieckiem, co potrzebne jest do założenia hodowli roślin: pojemnik, ziemia , nasiona./cebulki Przygotowanie miejsca pracy. Dziecko napełnia przygotowany pojemnik ziemią, wkłada nasiona/cebulki do pojemnika , podlewa. Następnie, przez kolejne dni obserwuje kiełkowanie i wzrost roślin.

2) „Szalone liczby”- Quiz- utrwalenie cyferek od 1 do 6 . Rodzic czyta polecenie, dziecko zaznacza poprawną odpowiedź.

https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/

 

Czwartek:

1) „Ptaszki”- słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko: O jakim domku była mowa w wierszu?, Kto budował ten domek?, Z czego był on zbudowany?, Co dzieje się w gniazdkach wiosną?

 

Ptaszki

Mama ptaszka, tata ptak

wiją gniazdka tak i siak.

Znoszą piórka,włosie, mchy.

- Ja zdobyłem to, a ty?

- Ja to niosę, a ty co?

- Trawka! Nitka! Puch! Ho! Ho! Zjawili się, pracowali,

skarb do skarbu przydawali

i śpiewając niby z nut,

zbudowali domek-cud:

gniazdko ptasie takie oto.

Wtuliłabym się z ochotą

między tych pisklątek rój,

gdyby to był domek mój.

 

2) „Gniazdo z jajkami” -lepienie z masy solnej gniazdka z jajkami. Po wyschnięciu malowanie farbami. Masa solna: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

 

Piątek:

1) „Jaki to ptak?”- rozwiązywanie zagadek.

To nie bocian, nie jaskółka.

Krzyczy: kuku. To......(kukułka)

 

Jedna wiosny nie uczyni- to znane przysłowie.

Ostre, długie jest jej skrzydło, krótki dziób na głowie.

Ptaszek umie pięknie latać, robi w niebie kółka.

A jej nazwa jest Ci znana, to przecież.... (jaskółka)

 

Mały, szary ptaszek.

Krótki ma dziób, niedługi ogonek.

Wiosną radośnie swym śpiewem wita dzionek. (skowronek)

 

2) „ Gdzie co jest?”- Rodzic ustawia zabawki w różnych miejscach, np. misia na półce, samochód pod stołem, lalkę na krześle. Następnie prosi dziecko, aby przyjrzało się uważnie wskazanej zabawce i powiedziało, gdzie się znajduje. Za każdym razem należy akcentować określenie położenia : na, w , obok, za, przed, nad, pod.


 

Uroczystość "Dnia Babci i Dziadka"

 

Wspaniały wystrój, odświętne stroje no i szacowni goście, dla których przygotowano prawdziwą galę z okazji ich święta. Dzień Babci i Dziadka w naszym przedszkolu był wielkim wydarzeniem, w którego przygotowanie wszyscy włożyli wiele trudu i serca. Opłaciło się. Tańce, śpiewy, a nawet pokazy prawie akrobatyczne, zaprezentowały nasze przedszkolaki dla swoich kochanych Dziadków. Pod okiem czujnych nauczycielek wszystko poszło doskonale. Dziękujemy gościom za przybycie i już zapraszamy za rok na kolejną dawkę emocji i wzruszeń.

 

Naszym drogim paniom: Agnieszce, Ani, Asi oraz Lidce, składamy ogromne podziękowania za pracę włożoną w przygotowanie maluchów, naszym woźnym paniom Agnieszką za pomoc w organizacji imprezy, a drogim rodzicom za poczęstunek.


 

Pamiętajmy 17 lutego...


 Na sportowo..

Nasze Tygryski bardzo lubią zajęcia gimnastyczne. Takowe na stałe zagościły w grupach przedszkolnych i dwa razy w tygodniu maluchy prężą muskuły i doskonalą formę. Bierzmy z nich przykład, bo jak mówi powiedzenie "w zdrowym ciele zdrowy duch..."

Zegar